Thursday, September 18, 2008

Tazkirah...di pag subuh..

Kini berlabuhla tirai di mana kita semua akan menghadapi sakaratul maut.......
tirai yang ada jangan nak disiat2.....uztaz pon x tau nape.....

cter pasal sakaratul maut ni....kite tanya pendapat imam surau kte...
uztaz; ye imam ye?
imam; ye uztaz...
uztaz; ko da nak mampus da imam?
imam; ni pendapat ke ape ni?
uztaz; entahla....lantak ko r nak jawap pe....
imam;saya rasa da nak la......
uztaz; tapi nape ek?
imam; eh uztaz ni....! tadi tnya da nak mampus k x!? pas2 tanya blik nape plak?
uztaz;ni pendapat ke ape ni?
imam; pendapat.....
uztaz; saya rase la...ko memang da nak mampus la....sebab aku da nampak tanda2 kat ko...Ops!
sori la ek..bukan 'ko'....imam..
imam; pe tande saya nak mati??? ( nak tau sangat ni)
uztaz; 1) ko memang nak mampus.....
2) mayb da takdir ko...
3) saya mimpi....imam kena langgar Bab1 malam tadi......ingatkan lailatul qadar...seb baik
mukan....cuz aku cirit birit malm tadi...susah nak solat kang...biasenye yg aku mimpi
kena langggar menatang 2 hidup x lama...
4) aku sayang sangat2 kat ko...sebab 2 cakap cam2.....;_)
5)ko banyak wat dose ni,,,,,hutang da lunas lom......hah!! 50 inggit aku mane???!! tenuk
betol!! da pinjam owang x bayar!!....huh!
imam;................................................ko ke aku yg nak mampus sebenarnye??!!( marah!)
uztaz; jangan marah............
audience; betol! betol!
audience 1( faris); eh! ni macam cter upin ipin ni....^ ^
audience 2(syafiq); ehm......menurut pendapat saya.....tekaan anda betol....
Selamat ari Raya!!!!! Selamat Ari raya!!!! Muahaahaaaa!
audience 3(fadli); ni dorang ni gler k hape???
audience 4(muzamill); aku kelas korang k ha?
imam; x....salah tempat ni..
uztaz; biarla die!!! die nak join tazkirah po tak kasi....!
imam; masalahnye...ni untok kelas 5sc1 jek.....
uztaz; ko pehal!!!?? nak kena gadoh ke??!!
imam; x elok gadoh.....da la kutok owang tadi......siot.....!!!
audience 1( faris); jom r cakap2 pasal upin ipin woi.....best dol cter 2.....

len kali sambong ekk....

2 comments:

  1. lor..amende nih...
    ak satu pon x phm....
    hohohoho...

    ReplyDelete
  2. ko ingat aku paham ler???
    buat2 paham jew...=p

    ReplyDelete